Gottfried Bernhard GÖZ (1708 - 1774)

g180

Krížová cesta, séria 16 rytín podľa vlastných návrhov, okolo 1752
"Via Crucis, Sive XIV. STATIONES DOMINI NOSTRI IESU CHRISTI pro nobis Passi.", vyd. Augsburg. Bodkované medirytiny, aj kolorované vydanie (R. Wildmoser 1985, s. 227-230, kat. č. 1-522-001 až 016);
Gözov cyklus olejomalieb Krížovej cesty pre cistercitov v Kaisheim 1752, dnes v Oberschonenfeld (Isphording 1984, kat. A 29-43) a kresby predlôh k rytinám, Städtische Kunstsammlungen Augsburg (s. 253, kat. č. A IIIa 63-77; obr. 162-176)
+ Knižné vydanie s modlitbami ku každému zastaveniu, vyd. Augsburg 1763 (čiastočne modifikované - Pilát na I. zastavení bradatý s turbanom na hlave a pod.); + reedícia ilustrovaná neznač. kópiami Gözových rytín, vyd. Kurzbock, Viedeň 1769 - namiesto bodkovaných šrafované (exemplár v kláštore Seitenstetten);
= vydané aj v Trnave?
Stephan Wölcsey, obrazy z cyklu 14 zastavení Krížovej cesty, 1770-te r.?
KREMNICA, býv. kostol františkánov

180.1 Statio I - Ježiš vydaný na smrť
180.2 Statio III - Ježiš klesá pod krížom prvý raz
Isphording A IIIa 63, 65; obr. 162, 164; - Wildmoser, č. 1-522-002, 1-522-004
(Ostatné obrazy cyklu podľa A. Turchiho a ďalších predlôh)




g180.3Pieta (so sv. Jánom Evanjelistom), obraz boč. oltára, 2. pol. 18. stor.
BABINÁ, kostol sv. Matúša
Bolestná matka s telom Krista pod krížom, so sv. Jánom Evanj. (XIII. zastavenie Krížovej cesty - Isphording kat. A IIIa 75, obr. 174)




+ Obrazy Krížovej cesty podľa G. B. Göza v kostole sv. Kríža, Wroclaw

    



g180x2

Zmŕtvychvstanie Krista, medirytina
Gottfried Bernhard Göz (del., exc.); + kópie, medirytiny Ignaz Zeidler (MG Brno, C 519); Rudolf Stoercklin (MG Brno, C 18709); + kópia Johann David Curiger (celostr. ilustrácia, in: Missale Romanum, Augsburg, ca. 1740);


g180x2 a Fasádová maľba v ráme nad vchodom do kostola?, 19. stor.?
(archívne foto, Fototéka ÚDU SAV, neg. 25.020)


+ Johann Adam Schöpf, freska na klenbe Sv. Schodov, 1750 (Bonn-Poppelsdorf, pútny kostol na Kreuzbergu) - skombinované figúry zo "Zmŕtvychvstania" G. B. Göza (Kristus so zástavou, vojak so štítom a šabľou, stranovo prevrátene), aj C. Vanloo (vojak s kopijou a anjel držiaci dosku hrobu)



g181

Apoteóza sv. Floriána - S. FLORIANUS Martyr., medirytina zo série "Zodiacus sanctorum", Augsburg, po 1741
Rudolf Wildmoser: Georg Bernhard Göz (1708-1774) als ausführender Kupferstecher. Untersuchung und Katalog der Werke. Teil II: Katalog in: Jahrbuch / Verein für Augsburger Bistumsgeschichte, Bd. 19, 1985,
s. 140-296, kat. č. 1-701-027 na s. 259-260;
+ Kresbová predloha k rytine (Isphording 1984, č. 153)


g181 a Imrich Jagušič(?): Sv. Florián, olejomaľba, 1770-te r.
SPIŠSKÁ STARÁ VES, kaplnka Najsv. Trojice (?)
Archív PÚ SR neg. 52.503 (foto 1965 "v kostole Veľká Lesná")
/len postava svätca, stranovo prevrátene, doplnená na celú figúru/



g182

Sv. Katarína Alexandrijská, medirytinová ilustrácia Philipp Andreas Kilian
Vyd. Augsburg (Virtuelles Kupferstichkabinett); + Kópia - "S. CATHARINA" z anonymnej série rytinových obrázkov svätcov a svätíc (podľa Göza) v modlitebnej knižke s nemeckým textom (vyd. v Trnave?)
+ Variant, devočná tlač, anonymná medirytina, odvodené z G. B. Göza, mierne pozmenené - bez anjelikov, pridané atribúty, v ľavej ruke drží zvislo mučenícku ratolesť (ako na sv. Kataríne podľa J. G. Bergmüllera)
g182 a Sv. Dorota, obraz oltára v pravej boč. kaplnke, J. Zanusi 1794 (alebo
J. W. Brand, pol. 18. stor.?)
TRNAVA, far. kostol sv. Mikuláša
(Pozadie zmenené - pridaný obelisk a anjelik s ružami, tvár neodborne premaľovaná, znetvorená)



+ Sv. Thekla, obraz boč. oltára vo far. kostole Melgiew (KZSP t. VIII woj. Lubelskie, z. 10 Powiat Lubelski, Wwa 1967, s. 32 a obr. 58: "koniec 17. stor., premaľovaný"!) - namiesto meča
v zdvihnutej pravej ruke krížik

    

g183

"Festum SS: Trinitatis" (Najsv. Trojica s personifikovaným Duchom sv.), medirytina, okolo 1755
Ilustrácia č. 17 zo série 19 katolíckych sviatkov; znač. "C.P.S.C.M. G. B. Göz Sac. Caes. Maj. Aulicus Pictor et Sculp. Cath. inv. excud. Aug. V." a latinský citát
(Ján I:5.7). - Szilárdfy 2003, obr. 321 (rytina z vlastnej zb.);
+ Kópia, kolorovaná talianska medirytina "Il Misterio de la Santissima Trinida,", 1746/55 (GNM Norimberg)
g183 a Johann Lucas Kracker (a Franz Lieb): Trojica oslávená Svetadielmi, obraz na hlav. oltári, 1750-te r.?
KRÁĽOVSKÝ CHLMEC, far. kostol
A. Petrová-Pleskotová, Ars; - Szilárdfy 2003, s. 175-179 (predloha), obr. 53: "Mária ako nevesta Ducha sv., 1750"(!);
(Krackerov obraz zväčšil, upravil a doplnil anjelmi v hornej časti F. Lieb - Jávor, MÉrt)



+ Kópia podľa grafiky, nemecký(?) maliar; + olejomalba španielsky(?) maliar v kláštore trinitárov Algeciras (Witko: Trinitári 2002, č. 21: "Trojica s P. Máriou"!); + Ecuadorský maliar na olejomaľbe s Immaculatou a svätcami, Quito (PESSCA)

    

g184

Bl. Jozef Kalazanský pred Pannou Máriou, medirytina, 1748
Znač. "C P Caes M Godef. Bernd. Göz S. Caes M. A. Pict. et Sculp. inv. et fecit. A V" (Szilárdfy I., Szeged 1995, č. 455; - Koltai 2010, A 12)
g184 a Imrich Jagušič(?), olejomaľba, 2. pol. 18. stor.
SABINOV, Mariánska kaplnka býv. piaristov
Odvodené - póza svätca (namiesto plameňa ľaliu, ľavú rukou smerom dole - ako Leicher - ukazuje na kardinálsky klobúk na zemi), chlapci v pozadí vpravo a letiaci anjelik so Sviatosťou vľavo. Mária iná, pridaná olárna menza


+ J. T. Rotter, olt. obraz v piaristickom kostole, Strážnice, 1749 (Madona iná, v popredí dvojica anjelikov s knihou zo S. Concu);
+ F. I. Leicher(?). olt. obraz, Sighetu Marmatiei, kostol piaristov (odvodená kompoz.).

g185

Anjeli adorujú Eucharistiu, mezzotinta G. Heiss, Augsburg 1737
Znač. "G. B. Göz del. - Gottlieb Heüss sculps. et excud. Aug. Vind."; univ. tézy Jána Jozefa Grasa na pražskej univerzite 1737 (NK ČR, Th310 - manuscriptorium.com)


g185 a Olejomaľba, pol. 18. stor.
(súkrom. maj., Bratislava)
Zredukované - dve anjelské postavy vpravo a letiaci anjelici navrchu vypustení





g186

Sv. Bartolomej apoštol, medirytina Joseph Sebastian a Johann Baptist Klauberovci
(č. 10 zo série Krista, P. Márie a apoštolov)
g186 a Sv. Bartolomej zo série apoštolov, olejomaľba na dreve?, 18. stor.
BRATISLAVA, kláštor milosrdných
/len busta apoštola na sokli, nad ním zavesená koža s hlavou/





+ Kópia, olejomaľba z dielne Bernardo Rodrigueza, kon. 18. stor. (PESSCA)



g187

Útek do Egypta, medirytina (Joseph Sebastian a Johann Baptist?) Klauber, Augsburg 1746
Pražské univ. tézy, 1746 (NK ČR, Th 256 - manuscriptorium.com)


187.1 Anjel so zdvihnutou rukou a letiaci anjelik v hornej časti kompozície
Verzia anjela aj na freske G. B. Göza "Oslávenie Eucharistie štyrmi Svetadielmi" na klenbe presbytéria klášt. kostola dominikánov St. Stephan v Habsthal (1748)

g187.1 a Anjel a anjelik s ľaliou na obraze  » Smrť sv. Františka Xavera nad hlavným oltárom, 1740
BANSKÁ BYSTRICA, kapitulský kostol - Katedrála sv. Františka Xavera
(anjelské figúry odvodené z "Navštívenia Panny Márie" J.-B. Jouveneta; ležiaci svätec s krucifixom podľa G. B. Gaulliho)


+ Anton Enderle, anjel na klenbovej freske Oslávenie sv. Bernarda z Clairvaux pred Immaculatou, 1750 (Tapfheim, klášt. kostol St. Peter)







g188

"Regina Apostolorum" (Zoslanie Ducha sv.), medirytina Klauberovci, Augsburg,
pol. 18. stor.
Predloha - kresba v zb. kláštora Einsiedeln (Isphording 1984, A IIIa 39, obr. 136); exemplár rytiny UBI Roschmann XIII, 90b(?)


g188 a Andrej Ignác Kajetán Trtina, postava Márie na freske Zoslanie ducha sv. na klenbe presbytéria, 1758
LEVOČA, kostol Sv. Ducha (nový minoritský)
JM 1975; - PP 1983; - NKP Levoča 2016, s. 244, obr.



g188x2

"Conceptio" (Nepoškvrnené počatie), medirytina (č. 1 z cyklu Sub tuum praesidium configumus), Augsburg, ca. 1750
Komplet 12 rytín Augsburg, Städtische Kunstsammlungen und Museen, Grafische Sammlung. - R. Wildmoser 1984-85, s. 210-213; - E. Guldan: Eva und Maria, Graz - Köln 1966; - Dzik 2015, s. 85-110; na s. 87, obr. 1


g188x2 a Bratislavský maliar: Olejomaľba, okolo 1760
(Zbierka Z. Szilárdfyho)
Ikonografia odvodená, kompozícia upravená. - Szilárdfy, obr. 1



+ B. Furtner, klenbová freska z cyklu v mariánskej kaplnke, Frauenchiemsee 1761 (Corpus BD 12/1, 2007, s. 156-160); + Balthasar Mang, freska z cyklu vo far. kostole Niederaschau, 1754 (Corpus BD 12/2, 2006 s. 378, obr. s. 375); + A. J. Lerchinger, klenbová freska hradnej kaplnky Novo Celje, 1758-63 (R. Tominec: Immaculata in arte slovenica, in: Virgo Immaculata... vol. XV, Romae 1957, s. 151; - A. Cevc, Lerchinger, NG Ljubljana 2007, s. 124; - Dzik, obr. 10); - J. W. Bergl, freska na klenbe pútneho kostola Klein Mariazell, 1763/65 (Isphording, Göz 2008, s. 141-142; - Dzik, obr. 9); + G. Sławiński, freska na klenbe presbytéria far. kostola sv. Vavrinca, Źółkiewka (1776) a na klenbe hlav. lode kostola pavlínov vo Włodawe, po 1784 (A. Stoga, Quadratura w malarstwie polskim XVIII w. Malowidła na sklepieniach. BHS 42/1980, s. 365-376; - M. Szyndlarewicz, Gabriel Slawiński..., in: Między Wrocławiem i Lwowem. Wrocław 2011, s. 349-358; - Dzik, s. 91, obr. 17, 18)

g188x3

Zvestovanie Panne Márii, medirytina J. D. Curiger, 1734
J. H. Biller: Das tragische Ende eines Frühvollendeten. Der Münchner Kupferstecher Johann David Curiger (1707-1737). Herkunft, Leben und Werk. Oberbayerisches Archiv Bd. 137/2013, s. 40, 42, kat. č. WV 7.1, obr. s. 41; - P. Volk: Ignaz Günthers Verkündigungsgruppe in Weyarn, in: Velis quod possis. Studia z historii sztuki ofiarowane profesorowi Janowi Ostrowskiemu. Kraków 2016, s. 403-404, obr. 7 na s. 782;
+ Aj kópia, medirytina R. Stoercklin

g188x3 a Olejomaľba, 18/19. stor.?
(Fototéka ÚDU SAV, neg. 25.394)
Primitívna kópia podľa grafiky

g188x3 b Tepaný reliéf na antependiu oltára v kaplnke Trnavskej Panny Márie, pol. 18. stor.?
TRNAVA, far. kostol sv. Mikuláša

g188x3 c Obraz z býv. bočného oltára, po 1778?
ROŽŇAVA, kostol sv. Františka Xavera (pôv. jezuitský, potom premonštrátsky)


g188x3.1 Kľačiaca Panna Mária
Postava s hlavou z profilu, s rukou priloženou k hrudi, druhú vystretú smerom dolu; (Archanjel Gabriel iný)

g188x3.1 a Panna Mária na tabuľovej maľbe Zvestovanie
TRNAVA (klášt. kostol františkánov?)
Zo štyroch tabúľ na krídlach oltára so sochou Bolestného Krista uprostred (foto PÚ SR; aj archívne foto celok oltára)


J. F. Leubner: Zvestovanie Panne Márii, 1782 (olt. obraz z kostola Najsv. Trojice, Vratislavice nad Nisou; - J. Schlesignerová: J. F. Leubner, dipl., Olomouc 2012, s. 145-146, kat. Z.31);
+ Anton Enderle, Panna Mária na freske Zvestovanie, 1741 (Günzburg)
Kompar.: Póza a gesto Márie na Zvestovaní (anonymná rytinová ilustrácia, in: Missale Romanum, vyd. 1833)






g188x4

Sv. Hieronym, medirytina, vyd. Giuseppe Wagner, Benátky, ca. 1750
Pedloha pre rytinu, lavírovaná perokresba G. B. Göza (umel. obchod)
g188x4 a Olejomaľba zo série obrazov svätcov
NITRA, Veľký seminár
Z trenčianskeho distriktu (1776). Renov. piarista A. Stech (1868)




+ S. Rechenauer ml., freska Sv. Hieronym z cyklu svätcov na stenách lode far. kostola St. Georg v hornobavorskom Ruhpolding, 1825 (Corpus BD 11, 2005, s. 121, obr. W3)

   

188x5

Sv. Ján Nepomuk patrón proti osočovaniu ("Singularis Patronus contra infamiam"), medirytina Johann Balthasar Probst, 1740-50
Predloha, Gözova sign. lavírovaná perokresba (Staatliche Graphische Sammlung München, inv. nr. 8028l; - Kat. Johannes von Nepomuk, Passau 1971, s. 159-160, kat. č. 70, obr. 85) ; - Szilárdfy 2003, č. 124 (orezaný exemplár)


188x5 a Olejomaľba, kon. 18. stor.
BRATISLAVA, SNG (O 4192)
Ol/pl, 68 x 42,5 cm; (primitívna zjednodušená kópia podľa grafiky)


+ Johann Peter Wagner, figúra osláveného sv. Jána Nepomuka na oblaku a dvojica anjelikov na olt. obraze so sv. Margarétou z Antiochie a kráľom Baltazárom, ca 1770 (Pécs, zbierky biskupstva, inv. č. Fes-134, ol/pl, 175 x 129 cm); - E. Buzási, MÉrt 65/2016, s. č. 75, obr. 32, 33 (predloha)





g188x6

Pašiové scény, medirytiny Johannes Baptist a Joseph Sebastian Klauber, 1740
Frontispis a séria 46 ilustrácii so sprievodnými textami, určené k rozjímaniu na jednotlivé dni 40dňového pôstneho obdobia (Fastenzeit) z produkcie augsburského vydavateľstva bratov Klauberovcov a G. B. Göza (znač. "Göz et Klauber Cath. Sc. et exc A"; frontispis iba "Ios. et Ioa. Klauber Cath sc. et excud. A. V."). Latinské biblické citáty z Evanjelií i Starého zákona hore a naspodu, ďalšie vpísané do zobrazenia k jednotlivým postavám, typologicky interpretované. - P. Stoll (2011): Passio D. N. Iesu Christi in XLVI. Icones. Eine Kupferstichserie aus dem Verlag Göz-Klauber und ihre Texte, s. 1-45; - W. Telesko: In Bildern denken. Die typologie in der bildenden Kunst der Vormoderne. Wien - Köln - Weimar 2016, s. 204-205.
Pôvodné rytiny z vydavateľstva Klauberovcov a ich neskoršie kópie používané od r. 1740 ako ilustrácie v rôznych knižných vydaniach: "Unbetrüglich, heylsamister Passion-Spiegel / oder / Das bitteriste Leyden unsers Erlösers Christi Jesu / durch 46. Kupfer sehr nachtrucklich vorgestellet..." františkána Probusa Schmiedhuebera (10 vydaní 1740-1817); "Sechs und vierzig Neu/en/ und verschiedene/n/ Arthen, das heiligste Leyden Christi zu betrachten" jezuitu U. Probsta (Augsburg 1752, 1755, 1757); "Leiden und Sterben unsers Herrn Jesu Christi /.../ nach den Klauberischen Paßionskupfern vorgestellet..." J. E. Streichera (Augsburg 1770); "Quadregesima Christo Patienti Sacra, seu Passio Domini Nostri Jesu Christi in XLVI. icones..." kapucína Andreasa a Marchtallo (Baden-Baden 1770, Augsburg 1778).

188x6.1Kristus na Olivovej hore utešovaný v náručí anjela (Lk 22,43 n.)
Smiedlhueber 1740, s. 14 (Sabbato post cineres, na sobotu po Popolcovej strede)


188x6.1 a Jozef Zanusi, postava kľačiaceho Krista na obraze Kristus na Olivovej hore, 1789
TRNAVA, kláštorný kostol uršulínok sv. Anny
Ol/pl, obraz z býv. bočného oltára?
Odvodená postava kľačiaceho Krista posilňovaného anjelom (anjel iný), aj zasadenie výjavu
s priehľadom do krajiny s palmou na pravom okraji a prichádzajúcimi vojakmi v pozadí; dolu pridaní traja spiaci apoštoli



188x6.2Kristus obviňovaný pred Herodesom
Schmiedhueber 1740, s. 42 (Sabbato post Reminiscere)


188x6.2 a Anton Schmidt (dielňa), Kristus pred Herodesom z cyklu nástenných malieb, 1746
BANSKÁ ŠTIAVNICA, Sväté schody na Kalvárii
JM 2013, kat. I.4-1a;
Výjavy pašiového cyklu v 4 + 4 oválnych medailónoch vo výmaľbe na bočných stenách schodiskovej chodby, namaľované s použitím ilustrácií Chr. Weigela (Kristus na Olivovej hore, 1695), kompozície C. D. Asama (Zmŕtvychvstanie, 1721) a ďalších predlôh.



188x6.3Kristus vysmievaný pred Herodesom
Schmiedhueber 1740, s. 44 (Festum Oculi)


188x6.3 a Josef Zanusi, postava Piláta(?) na tróne na  » oltárnom obraze, 1774
BREZOVÁ pod Bradlom, far. kostol Najsv. Trojice
Z býv. boč. oltára?, ol/pl, 350 x 140 cm;
(spútaný Kristus odvodený z medirytiny "Ecce Homo" J. A. Fridricha podľa predlohy Marca Christopha Steudnera; ďalšie postavy prevzaté z nasledujúcej ilustrácie "Ecce Homo" G. B. Göza)



188x6.4Pilát dáva rozhodnúť medzi Ježišom a Barabášom
Schmiedlhueber 1740, s. 46 (Feria II. post Oculi); - Streicher, 1770; Marchtallo, 1778 (Stoll, obr. 3, 4)


188x6.4 a Josef Zanusi, postavy na obraze  » Kristus pred Pilátom(?), 1774
BREZOVÁ pod Bradlom, far. kostol Najsv. Trojice
Býv. oltárny obraz?, ol/pl, 350 x 140 cm;
Barabáš s vojakom vľavo, gestikulujúci farizeji naspodu a dráb vpravo (Pilát na tróne prevzatý
z predchádzajúcej rytinovej ilustrácie G. B. Göza; postava spútaného Krista odvodená z medirytiny "Ecce Homo" J. A. Fridricha podľa predlohy Marca Christopha Steudnera)



188x6.5Kristus nesie kríž na Golgotu (utešuje plačúce jeruzalemské ženy)
Schmiedlhueber 1740, s. 64 (Feria IV. post Laetare)


188x6.5 a Kristus a dvaja vojaci na obraze z Pašiového cyklu?, pol. 18. stor.
(BANSKÁ ŠTIAVNICA, Kalvária)
Obraz, olejomaľba na plátne, bol v dolnom kostole na Kalvárii (archívne foto PÚ SR) - stratený?
Ďalšie postavy - muž od chrbta v popredí vľavo, P. Mária a ženy vpravo prevzaté z niektorej z rytinových reprodukcií obrazu "Nesenie kríža" (stretnutie s Matkou) A. van Dycka



188x6.6Ježiš nesúci kríž stretá Matku
Schmiedlhueber 1740, s. 68 (Feria VI. post Laetare)


188x6.6 a obraz z cyklu Krížovej cesty
SKALICA, klášt. kostol františkánov



188x6.7Kristus vyzliekaný z rúcha pred ukrižovaním
Schmiedlhueber 1740, s. 72 (Dominica Iudica)


188x6.7 a Obraz z cyklu Krížovej cesty
SKALICA, klášt. kostol františkánov



188x6.8Pribíjanie na kríž
Schmiedlhueber 1740, s. 74 (Feria II post Iudica)


188x6.8 a Obraz z cyklu Krížovej cesty
OKOLIČNÉ, klášt. kostol františkánov
Ol/pl, 160,5 x 105 cm; - 30 rokov ORA v Levoči. Katalóg realizovaných reštaurátorských prác, Levoča 2013, s. 63 (Krížová cesta)



188x6.9Ukrižovaný Kristus s nepriateľmi pod krížom (židovskí veľkňazi, farizeji, zákonníci)
Schmiedlhueber 1740, s. 86 (Feria II. post Palmarum); - orezaný exemplár, Szilárdfy 2003, č. 195;
(Stojacu figúru farizeja vľavo Göz prevzal stranovo prevrátene z ilustrácie v Biblia Ectypa, vyd. Christoph Weigel 1695, s. XLII).


188x6.9 a Anton Schmidt, postavy farizejov, sudcov a židovských veľkňazov medzi komparzom pri Ukrižovaní na maľovanom pozadí Golgoty, 1745
BANSKÁ ŠTIAVNICA, kostol sv. Kríža na Kalvárii
JM 2013, kat. č. I.2a; - Reštaur. Mgr. art. J. Hromada, ArtD. (2016-2018)



188x6.10Pieta - Oplakávanie Kristovho tela sňatého z kríža (s Bolestnou Matkou, Máriou Magdalénou a sv. Jánom s anjelom)
In: Schmiedlhueber 1740, s. 94; vyd. 1765, s. 45 (Feria VI. /post/ Palmarum);


+ Pieta, klenbová freska, kópia kompozície G. B. Göza  + Oplakávanie Krista, maľovaná kópia (olejomaľba, pol. 18. stor.);  + Redukovaná kópia, ilustrácia "Telo Krista" (nemecký grafik (znač. "J. W. Kr. f", kon. 18. stor.); a pod.



188x6.11Ukladanie Kristovho tela do hrobu
In: Schmidhueber 1740, s. 98 (Sabbato post Palmarum);
Telesko 2016, s. 204-205, obr. IX.19


188x6.11 a Anton Schmidt, maľba na bočnej stene ústredného priestoru, 1745
BANSKÁ ŠTIAVNICA, kostol sv. Kríža na Kalvárii
JM 2013, kat. I.2d; - Rešt. J. Hromada 2016-2018
(pendant Oplakávanie Krista podľa J. Jouveneta v maľovanom orámovaní na protiľahlej stene vľavo od vchodu)


188x6.11 b Polychrómovaný drevený reliéf zastavenia Krížovej cesty, ca. 1750
BANSKÁ ŠTIAVNICA, kaplnka Ukladanie do hrobu na Kalvárii

188x6.11 c Obraz z cyklu Krížovej cesty, kon. 18. stor.
OKOLIČNÉ, klášt. kostol františkánov
Ol/pl, 160,5 x 105 cm; - 30 rokov ORA v Levoči. Katalóg realizovaných reštaurátorských prác, Levoča 2013, s. 63 (Krížová cesta);
(Mária Magdaléna v rovnakej póze so zopätými rukami zopakovaná aj na obraze zastavenia "Oplakávanie pod krížom")


188x6.11 d Obraz z cyklu Krížovej cesty, 18./19. stor.
SKALICA, klášt. kostol františkánov


+ J. M. Sailer, Ukladanie do hrobu podľa G. B. Göza, XIV. zastavenie z cyklu Krížovej cesty, podmaľby na skle, 3. štvrt. 18. stor., dnes v Heimatmuseum Oberammergau (Glas, Glanz, Farbe. Vielfalt barocker Hinterglaskunst im Europa des 17. und 18. Jahrhunderts, Schlossmuseum Murnau 1997, s. 56, kat. č. I 28)

katalógtop